Chanson populaire écrite en 1942 par Cole Porter pour le film « Something to Shout About » (1943), nominée pour l’Oscar de la meilleure chanson originale la même année. Il aura fallu une dizaine d’années, avant que « You’d Be So Nice To Come Home To » ne devienne un standard du jazz, tant pour sa mélodie raffinée que pour son texte romantique et évocateur.
L’œuvre de Cole Porter, l’un des compositeurs les plus emblématiques du Great American Songbook, se distingue par son harmonie riche et ses tournures mélodiques subtiles. Avec « You’d Be So Nice To Come Home To », Porter parvient à marier une simplicité apparente à une profondeur musicale, dans une tonalité mineure, souvent associée à une douce mélancolie, qui contraste avec l’espoir et l’intensité des paroles.
Écrite en pleine Seconde Guerre mondiale, « You’d Be So Nice To Come Home To » résonnait profondément auprès des soldats et de leurs familles. Ses paroles, exprimant le désir et la promesse d’un retour à la maison, capturent une émotion universelle, en phase avec les incertitudes de l’époque. Ce contexte donne au morceau une dimension historique qui enrichit encore son interprétation moderne.
Ici, l’enregistrement de « You’d Be So Nice to Come Home To » réalisé à New York pour l’album « Jo+Jazz », édité le 10 août 1960, par la chanteuse Jo Stafford, l’une des voix les plus raffinées et emblématiques du jazz vocal et de la pop traditionnelle américaine.
L’accompagne l’orchestre dirigé par Johnny Mandel, avec Ben Webster (saxophone ténor), Ray Nance, Conte Candoli et Don Fagerquis (trompettes), Laurence Brown (trombone), Johnny Hodges (saxophone alto), Harry Carney (saxophone barytone), Jimmy Bowles (piano), Bob Gibbons (guitare), Joe Mondragon (basse) et Mel Lewis (batterie).
Cette version de « You’d Be So Nice to Come Home To » conjugue la clarté vocale et l’élégance stylistique de Stafford avec une orchestration jazz subtile et richement arrangée. Jo Stafford s’est toujours distinguée par sa capacité à transmettre une émotion sincère tout en maintenant une technique vocale irréprochable. Sa diction parfaite, son intonation impeccable sa maîtrise du vibrato confèrent à ses interprétations une qualité intemporelle.
Dans « You’d Be So Nice to Come Home To », Stafford met ces atouts au service de la mélodie et romantique de Cole Porter, offrant une lecture à la fois intime et accessible, qui capte l’attention sans jamais sombrer dans l’excès. L’album « Jo+Jazz » est un projet ambitieux qui réunit Stafford avec certains des meilleurs musiciens de jazz de l’époque, sous la direction de Johnny Mandel, compositeur et arrangeur renommé.
Mandel, connu pour son approche sophistiquée des arrangements, enrichit « You’d Be So Nice to Come Home To » avec une orchestration qui équilibre élégamment le swing et la douceur, mettant en valeur la voix de Stafford tout en créant un cadre musical captivant. Les cuivres ajoutent des touches de chaleur et de dynamisme, tandis que la section rythmique apporte un swing fluide et discret, laissant de l’espace pour que la voix de Stafford brille: une rencontre harmonieuse entre une voix d’exception, un arrangement impeccable et un standard immortel.
Canción popular escrita en 1942 por Cole Porter para la película « Something to Shout About » (1943), nominada al Óscar a la mejor canción original ese mismo año. Pasaron alrededor de diez años antes de que « You’d Be So Nice To Come Home To » se convirtiera en un estándar del jazz, tanto por su melodía refinada como por su letra romántica y evocadora.
La obra de Cole Porter, uno de los compositores más emblemáticos del Great American Songbook, se caracteriza por su rica armonía y sus sutiles giros melódicos. Con « You’d Be So Nice To Come Home To », Porter logra combinar una aparente simplicidad con una profundidad musical, utilizando una tonalidad menor a menudo asociada con una suave melancolía que contrasta con la esperanza y la intensidad de la letra.
Escrita en plena Segunda Guerra Mundial, « You’d Be So Nice To Come Home To » resonó profundamente entre los soldados y sus familias. Sus palabras, que expresan el deseo y la promesa de un regreso al hogar, capturan una emoción universal, en sintonía con las incertidumbres de la época. Este contexto otorga a la pieza una dimensión histórica que enriquece aún más su interpretación moderna.
Aquí, la grabación de « You’d Be So Nice to Come Home To » realizada en Nueva York para el álbum « Jo+Jazz », lanzado el 10 de agosto de 1960, interpretada por la cantante Jo Stafford, una de las voces más refinadas y emblemáticas del jazz vocal y la música pop tradicional estadounidense.
La acompaña la orquesta dirigida por Johnny Mandel, con Ben Webster (saxofón tenor), Ray Nance, Conte Candoli y Don Fagerquist (trompetas), Laurence Brown (trombón), Johnny Hodges (saxofón alto), Harry Carney (saxofón barítono), Jimmy Bowles (piano), Bob Gibbons (guitarra), Joe Mondragon (contrabajo) y Mel Lewis (batería).
Esta versión de « You’d Be So Nice to Come Home To » combina la claridad vocal y la elegancia estilística de Stafford con una orquestación de jazz sutil y ricamente arreglada. Jo Stafford siempre se ha destacado por su capacidad para transmitir emociones sinceras mientras mantiene una técnica vocal impecable. Su dicción perfecta, entonación precisa y dominio del vibrato otorgan a sus interpretaciones una calidad atemporal.
En « You’d Be So Nice to Come Home To », Stafford pone estas habilidades al servicio de la melodía romántica de Cole Porter, ofreciendo una interpretación tanto íntima como accesible, que capta la atención sin caer nunca en excesos. El álbum « Jo+Jazz » es un proyecto ambicioso que reúne a Stafford con algunos de los mejores músicos de jazz de la época, bajo la dirección de Johnny Mandel, un renombrado compositor y arreglista.
Mandel, conocido por su enfoque sofisticado en los arreglos, enriquece « You’d Be So Nice to Come Home To » con una orquestación que equilibra el swing y la delicadeza, destacando la voz de Stafford mientras crea un entorno musical cautivador. Los metales aportan toques de calidez y dinamismo, mientras que la sección rítmica ofrece un swing fluido y discreto, dejando espacio para que la voz de Stafford brille: un encuentro armonioso entre una voz excepcional, un arreglo impecable y un estándar inmortal.
Canzone popolare scritta nel 1942 da Cole Porter per il film « Something to Shout About » (1943), nominata per l’Oscar alla migliore canzone originale nello stesso anno. Ci vollero circa dieci anni prima che « You’d Be So Nice To Come Home To » diventasse un classico del jazz, tanto per la sua melodia raffinata quanto per il suo testo romantico ed evocativo.
L’opera di Cole Porter, uno dei compositori più emblematici del Great American Songbook, si distingue per le sue armonie ricche e le sue sottili sfumature melodiche. Con « You’d Be So Nice To Come Home To », Porter riesce a coniugare un’apparente semplicità con una profondità musicale, in una tonalità minore spesso associata a una dolce malinconia, che contrasta con la speranza e l’intensità del testo.
Scritta durante la Seconda Guerra Mondiale, « You’d Be So Nice To Come Home To » risuonava profondamente tra i soldati e le loro famiglie. Le sue parole, che esprimono il desiderio e la promessa di un ritorno a casa, catturano un’emozione universale, in sintonia con le incertezze dell’epoca. Questo contesto conferisce al brano una dimensione storica che arricchisce ulteriormente la sua interpretazione moderna.
Qui, la registrazione di « You’d Be So Nice to Come Home To » realizzata a New York per l’album « Jo+Jazz », pubblicato il 10 agosto 1960, interpretata dalla cantante Jo Stafford, una delle voci più raffinate ed emblematiche del jazz vocale e della musica pop tradizionale americana.
L’accompagna l’orchestra diretta da Johnny Mandel, con Ben Webster (sassofono tenore), Ray Nance, Conte Candoli e Don Fagerquist (trombe), Laurence Brown (trombone), Johnny Hodges (sassofono alto), Harry Carney (sassofono baritono), Jimmy Bowles (pianoforte), Bob Gibbons (chitarra), Joe Mondragon (contrabbasso) e Mel Lewis (batteria).
Questa versione di « You’d Be So Nice to Come Home To » combina la chiarezza vocale e l’eleganza stilistica di Stafford con un’orchestrazione jazz sottile e riccamente arrangiata. Jo Stafford si è sempre distinta per la sua capacità di trasmettere emozioni sincere mantenendo una tecnica vocale impeccabile. La sua dizione perfetta, l’intonazione precisa e il controllo del vibrato conferiscono alle sue interpretazioni una qualità senza tempo.
In « You’d Be So Nice to Come Home To », Stafford mette queste doti al servizio della melodia romantica di Cole Porter, offrendo un’interpretazione sia intima che accessibile, che cattura l’attenzione senza mai cadere nell’eccesso. L’album « Jo+Jazz » è un progetto ambizioso che riunisce Stafford con alcuni dei migliori musicisti jazz dell’epoca, sotto la direzione di Johnny Mandel, noto compositore e arrangiatore.
Mandel, famoso per il suo approccio sofisticato agli arrangiamenti, arricchisce « You’d Be So Nice to Come Home To » con un’orchestrazione che bilancia elegantemente swing e delicatezza, valorizzando la voce di Stafford e creando un’atmosfera musicale coinvolgente. Gli ottoni aggiungono calore e dinamismo, mentre la sezione ritmica offre uno swing fluido e discreto, lasciando spazio alla voce di Stafford per brillare: un incontro armonioso tra una voce eccezionale, un arrangiamento impeccabile e uno standard immortale.
A popular song written in 1942 by Cole Porter for the movie « Something to Shout About » (1943), nominated for the Academy Award for Best Original Song that same year. It took about a decade for « You’d Be So Nice To Come Home To » to become a jazz standard, celebrated for both its refined melody and its romantic, evocative lyrics.
Cole Porter’s work, as one of the most iconic composers of the Great American Songbook, is characterized by its rich harmonies and subtle melodic turns. With « You’d Be So Nice To Come Home To », Porter managed to marry apparent simplicity with musical depth, using a minor key often associated with gentle melancholy, contrasting with the hope and intensity of the lyrics.
Written during World War II, « You’d Be So Nice To Come Home To » deeply resonated with soldiers and their families. Its lyrics, expressing the longing and promise of returning home, capture a universal emotion that aligns with the uncertainties of the time. This historical context gives the piece an added layer of significance, further enriching its modern interpretations.
Here is the recording of « You’d Be So Nice to Come Home To », made in New York for the album « Jo+Jazz », released on August 10, 1960, performed by singer Jo Stafford, one of the most refined and iconic voices in vocal jazz and traditional American pop.
She is accompanied by the orchestra conducted by Johnny Mandel, featuring Ben Webster (tenor saxophone), Ray Nance, Conte Candoli, and Don Fagerquist (trumpets), Laurence Brown (trombone), Johnny Hodges (alto saxophone), Harry Carney (baritone saxophone), Jimmy Bowles (piano), Bob Gibbons (guitar), Joe Mondragon (bass), and Mel Lewis (drums).
This version of « You’d Be So Nice to Come Home To » combines Stafford’s vocal clarity and stylistic elegance with subtle and richly arranged jazz orchestration. Jo Stafford has always stood out for her ability to convey genuine emotion while maintaining impeccable vocal technique. Her perfect diction, precise intonation, and mastery of vibrato give her performances a timeless quality.
In « You’d Be So Nice to Come Home To », Stafford brings these qualities to Cole Porter’s romantic melody, delivering an interpretation that is both intimate and accessible, captivating without ever resorting to excess. The album « Jo+Jazz » is an ambitious project that brings Stafford together with some of the finest jazz musicians of the era under the direction of Johnny Mandel, a renowned composer and arranger.
Mandel, known for his sophisticated approach to arrangements, enriches « You’d Be So Nice to Come Home To » with orchestration that elegantly balances swing and subtlety, showcasing Stafford’s voice while creating an enchanting musical backdrop. The brass adds warmth and dynamism, while the rhythm section provides a smooth and understated swing, leaving ample room for Stafford’s voice to shine: a harmonious meeting of an exceptional voice, flawless arrangement, and an immortal standard.